Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
29.01.2014 08:20 - На Угра-река...
Автор: skotadix Категория: Поезия   
Прочетен: 530 Коментари: 1 Гласове:
1

Последна промяна: 06.03.2014 14:41


image
На Угра-река, стоят те и ние, Великден мина,
татари пируват, във кръг танцуват, наши се молят,
в икони се кръстят, поп на бряг стъпва, на шаман вика...

"Кръсти се във вяра, пред бог очисти се, в Христос,
закълни се"...Шаман се смее, ръце си вдига, шапка си клати,
шапка с ашици: "Ваш Бог, жена бледа, кат врабче болно,
от дъска гледа, кой да изплаши...Бабите Ваши..."

Над Угра река, стрели прелитат, наша стрела, на тяхна
вика: "Аз съм кована, във град закалена, стомана здрава",
тяхна се смее: "Аз съм по-остра, поляна с магия, с кръв
съм на капки, прескочи ме жаба, мор ще ви нося..."

До Угра-река, цар гордо крачи, хан на бряг вика:
"Неверник пропаднал, царство загубил, стани ми болярин,
жени ще запазиш, коне ще си яздиш, кръст ще приемеш,
па, не му вярвай, твоя си воля..."....Хан в бяс се клати:
"Куче неверно, май бързо забрави...Как роб ми пълзеше...
Огризки ядеше...Пред всички те яздех, ти цвилеше срамно..."

На Угра-река, хоругва във вятър, в лъчи се къпе, на бряг
зъл неверен, Череп-на-колец, очи-елмази, хоругва на идол
гордо говори: "Ангел небесен, вест ми изпрати, на гълъби светли,
меч свят-пречисти, над цар ще се спусне, татарско царство,
в мъгла ще се скрие, във степ ще си иде, в гори прокълнати..."

Череп трепери, в син огън святка, глас му неземен:
"Нас ще ни няма, но пак ще сме тука, в жени ваши семе,
посяхме отровно, цар ваш - тиранин, слуга ни беше,
камшик да върти, от нас се научи, на кол да набива,
шаман го настави...Във църкви под плочки, идоли скрихме,
духове страшни, във нощи ще идват, деца ще ви плашат..."

На Угра-река, стоят те и ние, Великден мина,
лято зло идва, битка не почва, война без изход...
война без изход...Бог да ни пази...






Гласувай:
2



Следващ постинг
Предишен постинг

1. vanyavanya - . . . има висота в твоите неща. . ., ...
29.01.2014 17:59
...има висота в твоите неща..., много ценно... и рядко в днешно време като изразяване ...
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: skotadix
Категория: Поезия
Прочетен: 651683
Постинги: 1708
Коментари: 269
Гласове: 1631
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930